I nastanie CS5: i-rewolucja, i-wiktoria!
 Oceń wpis
   

Jestem w szoku! Jeszcze wczoraj pisałem o tym, jak to Apple nie dopuszczając na swoją platformę pluginu flasha strzela sobie samobója, a tu za chwilę Tomek "Soth3D" podsyła mi niesamowity link do Adobe Labs - z zapowiedzią CS5, w którym będziemy mogli pisać aplikacje dla iPhone'a!!! I to bezpośrednio w Action Script 3!!!

Popatrzcie sami:

 

Oczywiście sprzedaż aplikacji będzie mogła się odbywać przez sklep iStore - jakże by było inaczej, ale cała ta sytuacja pokazuje, że jak nie drzwiami, to oknem flasha na iPhony wprowadzą. Brawa dla Adobe za skuteczność i trzymanie ręki na pulsie!

Więcej:

A wszystko to działo się na konferencji AdobeMAX 2009, która skończyła się dzisiejszego dnia w Los Angeles - o czym wspominali:

 

Komentarze (2)
[as2] Żegnaj Timer, witaj Repeater
 Oceń wpis
   

Timer to fajna klasa - ale w as3 też jest - i to systemowo ;-). I troszeczkę inaczej się ją obsługuje niż mojego "tajmerka". No więc żegnaj as2-Timer, witaj Repeater.

Powstaje mały problem: dalej chcę się trzymać oEF-a (nie zależy mi na tym, co się dzieje "pomiędzy" klatkami - zależy mi na tym, co dzieje się "na początku" klatki) - dalej uważam, że jest on jak najbardziej regularnie działającą funkcją inerwałową, ale powoli moje szkice sprowadzają go do... multiInterwału. Tzn. w moim Timerze oznaczałeś listenera ścieżką bezwzględną klipa (_level0.costam.costam.tutaj.mojeMC) co oznaczało, że... mogłeś dla każdego klipa użyć danego interwału tylko raz. No a co, jeśli potrzebowałem dwa równoległe interwały ?

Nie tylko nazwa się zmieni, lecz także nazwy i wywołania metod. Nie - nie będę tworzył kopii 1:1 Timer-a z AS3 - w końcu to ma być repeater :P.

Więcej - wkrótce.

PS. Halooo!!! Jest tu ktoś jeszcze z as2/OOP ?

Komentarze (0)
Laski lecą na AS-scritpowców II
 Oceń wpis
   

...choć "part 2" to as już 3 (asów trzy ?) ;)

Wow, no tak - ja jestem już zajęty, więc się nie skuszę - ale widzę, że dla niejednych będzie to jeszcze jeden powód, by przejść na Action script 3 - dlaczego 3 ? Przypatrzeć się dokładnie :)

...a w poprzednim wpisie (strzałka w lewo poniżej) info o dodatkowych nagrodach w konkursie na dowcipne rozwinięcie skrótu/nazwy/rozszerzenia (dobiega końca a dopiero jedno zgłoszenie), a także linki do ostatnio opisywanych gier.

Komentarze (0)
Czy flash rzeczywiście nie ma wsparcia sprzętowego ?
 Oceń wpis
   

Ostatnimi czasy "ściszyłem" sobie grafę odłączając jej wiatrak. Jest okey, co prawda bardziej wrażliwa na obciążenie... ale to temat na inny wątek.

Po stabilnej pracy praktycznie przy wszystkim (nie licząc MS media playera i nakładki video) w zakresie 55-58 st. Strona mr doob-a z przykładami pv3D w as3 w parę minut podnosi temperaturę karty do 70-72 stopni... bez żadnego tam fullscreen... po prostu tak jak się otwiera w oknie przeglądarki. Nie wspominając już o tym, jak zaczynają się "krztusić" obydwa rdzenie w moim coreduo...

Player ? najnowszy, prosto ze strony Adobe.

A podobno flash nie ma wsparcia sprzętowego po stronie grafiki... a wykres mówi swoje. Ciekawe co na to by powiedziało Adobe... chwilowe zaburzenia z powodu intensywnych zmian wyświetlania ?

Przypominam, że czekam na propozycję wpisów do ankiety (wpisujcie, który się wam najbardziej podobał i tyle).

Komentarze (1)
[as2]Singleton: czy konstruktor musi być prywatny ?
 Oceń wpis
   

Ha! Panowie FlashDeveloperzy! OOP nie kończy się tylko na standardzie ECMA :>

Tuż za rogiem maliboo głosi peany na cześć 10tego flashPlayera (żeby nie było, że "znowum przegapił" - czytaj: nie wspomniał), a ja męczę te OOP starając się wycisnąć każdą kropelkę - tfu, każdą literkę - z ust moich rozmówców.

Skończyłem właśnie rozmowę ze znajomym (nie chce się podlinkować skubany, no!), który nie jest nikim szczególnym - ot, pisze doktorat z informatyki :]. O co sprawa poszła ? Bo w końcu co osoba pracująca na całkiem innej platformie (nie wiem, czy to był .net z pythonem, czy .python przez .net - wthw ?) może powiedzieć "flashowcowi" ?

Otóż rozmawialiśmy sobie o wzorcach (czego mi jeszcze brakuje :]). Oczywiście nie można było nie wspomnieć o singletonie i o gromach, jakie zebrałem za "niezgodne ze wzorcem" zmodyfikowanie klasy, które to jak się wydaje, poleciały na mnie całkiem niesłusznie.

Ci, którzy starają się trawić OOP już w trzeciej wersji Action scriptu (as3.0) wiedzą, że nie ma tam konstruktorów prywatnych. I uważają to za ciężką przeszkodę.

Mając problem z niekończącą się pętlą przy StageResizerze pomimo zabezpieczenia singletonem nie wpadłbym na to, że takie rozwiązanie będzie podstawą "wykładu" mojego znajomego.

Otóż: programiści dzielą się na programistów różnych poziomów. Jedni zajmują się programowaniam strukturalnym, inni programowaniem poziomu aplikacji. Jego zdanie jest takie, że propgramistów aplikacji wogóle nie powinno obchodzić, czy klasa, którą będą używać, będzie singletonem, czy wielokrotną. Co oznacza, że wywołanie sinlgetona powinno się odbywać tak samo, jak wywołanie "zwykłej" klasy...

Zapewne mi nie wybaczy, jak powiem, że połowy z tego, co mówił (pisał) nie zrozumiałem, ale żeby zrozumieć ocb skoczyłem po rozum do głowy, a tam czytam:

Mający wpływ na rozwój języka Python, pracujący obecnie dla Google Alex Martelli, członek Python Software Foundation, twierdzi, że języki obiektowe tak naprawdę nie potrzebują Singletonu. Twierdzi on, że jak długo będziemy dbać o to, by współdzieliły pewien abstrakcyjny stan, tak naprawdę spełniamy warunek, (potrzebny do tego by jeśli zaistnieje taka potrzeba) ażeby ów stan był unikatowy. Kontrolowanie by liczba instancji danej klasy była najwyżej równa jeden, jest tylko jednym ze sposobów (cytat za: wikipedia, wzorzec singletonu)no i git. Mi się to też wydaje jak najbardziej logiczne.

Komentarze (0)

Najnowsze komentarze
2014-01-06 19:33
najlepszeprezenty.com.pl:
Flash After Party czyli o flashu w realu [EDIT]
pozdrowienia :)
2013-12-25 22:07
Powiększanie penisa:
Warto blogować ?
Trudno się z tym nie zgodzić, przez to, że są bardzo ogólne to także są bardzo trafne.
2013-12-08 22:47
ets2:
Warto blogować ?
Wartościowych blogów jest na naprawdę mało, sam staram się coś stworzyć a czy wyjdzie to się[...]
O mnie
MaW: flash, gry i cała reszta
Po prostu flashmaniak.