UWAGA! niechciane oprogramowanie w SHOCKWAVE PLAYER!
 Oceń wpis
   

Przed chwilą odinstalowałem SW Playera. Dlaczego ? Jeżeli po updacie pluginu Shockwave Player zobaczysz na pulpicie ikonkę Norton Security Scan - będziesz wiedział dlaczego.

Oprogramowanie to może jest pomocne jak nie masz żadnego innego antywirusa, ale jak masz już innego własnego, to w niczym nie jest potrzebne. Instaluje się samo podczas przechodzenia w stan uśpienia komputera lub przy włączeniu wygaszacza ekranu!

I to nie tak, że zezwoliłem na dodatkową instalację programów przy instalacji SWPlayera - zawsze na to zwracam uwagę i żadnym gygle tyłbarom czy innym yahyjom nie zezwalam na instalację!

Raz zainstalowany Norton Security Scan po odinstalowaniu ZAINSTALOWAŁ SIĘ PONOWNIE!

W chwili obecnej Adobe Shockwave Player nie istnieje na moim kompie (i długo go nie będzie), a w antywirusie dodałem go do zagrożeń bezpieczeństwa jako spamware. Adobe, od dłuższego czasu ci się to należało!

Komentarze (0)
[flash plugin] Uaktualnij swoją {f}tyczkę
 Oceń wpis
   

Na stronie Adobe można pobrać nową wersję pluginu flasha do przeglądarek - ten, kto tego nie zrobił dotychczas, niech zrobi jak najprędzej.

Poprawka zawarta w nowej wersji łata poważne dziury umożliwiające atak poprzez odpowiednio spreparowany plik swf: Zdaniem specjalistów z iDefense użytkownicy Sieci są bardzo często oszukiwani w niezwykle prosty sposób. Plik Flash stworzony przez przestępców umieszczany jest na znanej, budzącej zaufanie stronie. Internauci nie spodziewają się więc ataku i uruchamiają niebezpieczną zawartość.

źródło:IDG.pl (link poniżej)

Prawdopodobnie chodzi o ten sam błąd, który wcześniej  został zauważony w Adobe Acrobat i Readerze.

 Czytaj też: Adobe uaktualnia wtyczkę Flash na IDG.pl. O tym samym na dobreprogramy.pl: Ważna łatka do Adobe Flash.

Link bezpośrednio do strony z update'm oraz sposób deinstalacji plugina (jeżeli będzie to konieczne) znajdziesz u mnie we wpisie "Uwaga na fałszywy plugin flash".

Komentarze (3)
Aaaaarghhh.... błędy wykonania po polsku ? :-/
 Oceń wpis
   

Kojarzy mi się to z rasizmem. Serio - jakoś nie przemawia do mnie to, że moduł jest spolszczony.

Same teksty w RMBmenu byłbym w stanie przecierpieć - zawsze idzie przecież zbudować swoje w jedynie słusznym języku ;-) - ale co tam menu - siedzieć przy pięciu wersjach flasha i niektóre błędy mieć w zasadzie na pamięć wykute, a teraz czytać np. Nie można uzyskać dostępu do właściwości lub metody dla odniesienia do obiektu null.WTF ?? Serio, w pierwszym odruchu człowiek łamie sobie głowę i język próbując przeanglojęzyczyć z polskiego na nasze... horror ;-).

No ale nie ma się co rozpisywać. Uważam, że każdy powinien mmieć wybór - nie po to w końcu kupowałem angielskojęzyczną wersję flasha, by teraz czytać polskie tłumaczenia angielskich komunikatów (owszem, nie są najgorsze, ale głowa zaczyna boleć, jak próbuje się je zrozumieć).

Więc: popieram akcję: "język narodowy jest BE w oopisach błędów" - akcja zaczęła się w wątku na FZ - stamtąd pochodzi cytowana treść błędu, tam też odsyłam: flash player i sdk po polsku .

Poprzyj i Ty.

EDIT: Jak donosi Artur: pracując w Niemczech na niemieckim systemie, błedy są również po niemiecku, co oznacza, że średnio co pół godziny musi słyszeć "Artur, halte klappe!" ("Artur, zamknij twarz" /tzn., że koledzy Artura już doszli do tego, co znaczy po polsku: "ku***", "ja pie***", "to jest po***" :D/) - tak to jest, jak pracuje się w obcym kraju znając tylko angielski... ^^

Komentarze (0)
Pobaw się w testera - Flash Player 10!
 Oceń wpis
   

Już jest - do pobrania i bardziej stabilna wersja - na stronie nie jest już nazywany betą (to by była już trzecia beta...). Kto chce, ma czas i ochotę - nic tylko sprawdzać, jak biega, chodzi i trąbi - a także kompresuje video i autoryzuje klipy.

Komentarze (0)
Jak usunąć plugin flasha pod FF (upd)
 Oceń wpis
   

...bo sprawa wygląda tak, że FireFox ma swój osobny folder pluginów, więc też inne pliki playera używa.

O sprawie doniósł mi na gg Andrzej "Bender" - gdy miał problem z niemożliwością zmiany pluginu na nowszą wersję. I to dzięki niemu macie sposób na rozwiązanie tego problemu.

Sprawa koncentruje się wokół folderu FireFoxa pod nazwą: mozilla firefox/plugins - sposób rozwiązania jest podany na stronie CNET.com CNET.com:Problems updating the Flash player in Firefox? Here's help i tam odsyłam.

//EDIT: jak donosi Andrzej: sprawa w sumie sprowadza się do usunięcia jednego pliku z folderu plugins : NPSWF32.dll (usunięcia, nie zmienienia nazwy - bo to nic nie daje)

Komentarze (0)
Łatamy dziury w pluginie flash9
 Oceń wpis
   

Podobno plugin flash wersji 9.0.124.0 jest już niepodatny na ataki, a więc pobieramy i instalujemy flash plugin 9.0.124.0. We wpisie "UWAGA! Fałszywy plugin flash!" opisałem, jak sprawdzić, czy się ma właściwy plugin, a w przypadku problemów z odinstalowaniem poprzedniej wersji flasha skorzystaj z tego wpisu: "Jak odinstalować pliki flash(flash9c.ocx)".

...a u innych: Apple łata 70 dziur...

//EDIT: po instalacji strona Adobe pokazuje starą wersję pluginu flash (sprzed instalacji) - trzeba wziąć zamknąć wszystkie pozostałe okna przegladarki (karty także) i dopiero po tym odświeżyć okno z informacją o zainstalowaniu - sam dałem się nabrać, więc miejcie to na względzie.

//EDIT2: w przypadku problemów z odinstalowywaniem pod FF skorzystaj z linku -> CNET.com:Problems updating the Flash player in Firefox? Here's help 

Komentarze (0)
UWAGA! Fałszywy plugin flash! (update)
 Oceń wpis
   

Podszywają się pod kartki onetu!

Ostatnio na "ślepego maila" dostałem info o tym, że czeka na mnie kartka w serwisie kartek elektronicznych. Oczywiści lewe toto jak... nie powiem co.

Najważniejsza rzecz, to to, że przekierowanie do lewej strony samo w sobie nie ukrywa trojana, czy coś podobnego - gorsze jest to, że strona pokazuje, że masz wyłączonego/nieupdate'owanego flash playera.

Jeżeli zdarzy Ci się coś takiego - nie instaluj playera z podejrzanych stron! Otwórz w dodatkowym oknie ten adres ze strony Adobe: http://www.adobe.com/shockwave/download/flash/completion/en/0/ (flash installation completion) - jeżeli wyświetli Ci się umieszczony tam klip flash to znaczy, że masz flasha włączonego i posiadasz jego aktualną wersję.

No i zawsze możesz przejść do adresu http://www.adobe.com/shockwave/download/download.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash żeby stąd pobrać nowszą wersję plugina flash.

Więcej o tym phishingu z kartkami onetu w tle na dobreprogramy.pl: http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=15&n=8019

//EDIT: link do innych wersji playerów i deinstalatorów (gdybyś miał/a/ kłopoty z zainstalowaniem nowej wersji flasha użyj jednego z tamtych deinstalatorów) , a tak wygląda klip informujący o poprawnym zainstalowaniu playera (uwaga: z nieznanych mi powodów czasami podgląd tego swfa na blogu nie pokazuje się - więc nie sugerować się, że "tu nic nie ma", tylko sprawdzić na stronie Adobe):

//EDIT gdyby deinstalator nie działał z powodu blokady plików postępuj z instrukcją odinstalowania plików (przydaje się nie tylko dla flash*.ocx) jak tutaj 

Komentarze (0)
flash9c.ocx, flash9b.ocx, flash9a.ocx (flash*.ocx) (upd)
 Oceń wpis
   

Note: English version of this text is below the polish version.

Note 2: Jak odinstalować plugin pod FireFoxem ? --> CNET.com:Problems updating the Flash player in Firefox? Here's help

Ten wpis jest ukłonem w stronę osób wchodzących na mój blog z googli.

Przeglądając analityki google zauważyłem, że spory procent ludzi trafia na mój blog przeszukując sieć pod kątem słowa kluczowego flash9c.ocx - pliku, o którym wspominałem w jednym z wcześniejszych wpisów.

Ten wpis dotyczy problemu, który może wystąpić w przypadku systemów windows XP/XP professional z systemem plików NTFS, polegający na braku możliwości usunięcia flash9c.ocx przez zwykłego użytkownika - np. po nieprawidłowej reinstalacji systemu - np. po takiej reinstalacji nie da się z powodu tego pliku sformatować dysku z poziomu windows, może się też nie dać zainstalować nowego flashplayera.

Ok, to tyle wstępu, pora na rozwiązanie problemu.

Po pierwsze: nic nie zrobisz, jeżeli nie znasz hasła superadministratora, o które prosi windows XP podczas instalacji - jest to hasło do konta "Administrator", które pojawia się dopiero podczas pracy w trybie awaryjnym.

Jak wejść do trybu awaryjnego: przytrzym klawisz F8 przy odpalaniu komputera - po chwili powinno otworzyć się menu tekstowe, gdzie na pierwszej pozycji będzie tryb awaryjny.

Ok, jeśli już znasz hasło superadministratora i zalogowałeś się na konto "Administrator", to musisz poszukać takiej ścieżki, jak ta na obrazku (ale zapewne już ją znasz).

How to find the flash9c.ocx file path (ścieżka do pliku flash9c.ocx)

Teraz musisz wybrać (kliknąć) plik "flash9C.ocx" (w nazwie może być inna literka po 9, możesz mieć także do czynienia z wcześniejszym playerem flasha - zasada jest taka sama). Musisz wybrać z menu spod prawego przycisku myszy "Właściwości", wejść do zakładki "Zabezpieczenia" - wybrać grupę "Administratorzy" - sprawdź, czy wszystkie uprawnienia są zaznaczone na "Zezwalaj":

flash9c.ocx - okno Właściwości, karta zabezpieczenia

Następnie kliknąć "Zaawansowane" w dolnym prawym rogu. Pokaże Ci się okno jak poniżej:

flash9c.ocx - zaawansowane ustawienia zabezpieczeń

Tam musisz dla podświetlonych pozycji -zaznaczyć "Zezwalaj" dla "Usuwanie" - i odznaczyć "Odmów" dla "Zapis atrybutów" (jeżeli nie zmienisz tej pozycji, to po wyjściu z okna zmiany nie będą uwzględnione).
Jeżeli wszystko wykonałeś poprawnie, możesz pozamykać kolejne okienka (klikając pierw "Zastosuj"). Teraz bez problemu możesz usunąć feralny plik.

Jeżeli kłopot ten wystąpi z pozostałymi plikami tego folderu, musisz postępować tak samo ze wszystkimi.

Ok, teraz wersja angielska (sorry for my terrible english :D ):

ENGLISH VERSION

This inscription is gratify for people who enter my blog by searchengines (i.e.google).

When I looked at google analytics I found, that more of hits to my blog is maked by looking for "flash9c.ocx" keyword - the name of file, which I use in one of my earlier inscriptions.

This tutor says about a trouble, which can be localized in windows XP/XP professional systems with NTFS filesystems on system disc, when you may not to delete flash9c.ocx file on normal account - i.e. after incorrect system reinstalation - after that, you can't format system disc in windows installer, you can not to install a newest flashplayer version.

Ok, finish of the entrance, now the receipe:

At first: You do nothing, if you have'nt got superadministrator password - the one, which windows sets during instalation - it's the password to account "Administrator", which one shows you only in the safe mode.

How to get to the self mode: when you PC is booting up, press and hold F8 key until you can see the text menu, at first place you can see: "self mode". Select it.

Ok, if you have got superadministrator password and you are logged-in to account "Administrator" in self mode, you must find the path to the file, just like at the picture:

How to find the flash9c.ocx file path (ścieżka do pliku flash9c.ocx)Now

Now you must select (press on) file "flash9C.ocx" (the name can have other letter after "9", or other number - earlier flashplayer version - it's all the same method). Select "Properties" form the right mouse button menu, go to the tab "Security" - select "Administrators" group - check, if all permissions are set on "allow":

Properties window of flash9c.ocx file

After that you must press "Advanced" in bottom right corner. A window pictured below should appear:

Advanced Security Settings for flash9c.ocx file

Then, in position "Delete" set "allow" and uncheck "Deny" for "Write attributes" (if you can't change this position, you may not to have changes saved).
If you did all okey, you can close all properties windows (but click first "Apply"). Now you can delete selected file without any trouble.

If you have problems with other files in this folder, you must repeat this instruction for every file.

To Patrick from retenor.com and Jakub Dec thanks for feedback (Jakub for fast reaction, Patrick for english system screens).

Powodzenia w usuwaniu problemu/Good luck in fixing this problem.

PS. Wiem, że w wersji angielskiej są błędy, jeżeli chcesz pomóc mi je poprawić, to napisz do mnie z prawidłową wersją tekstu - będę wdzięczny.

Komentarze (0)
Konferencja nt. udziału i roli klienta w WEB2.0
 Oceń wpis
   

Witam, króciutko, bo wszystko jest w artykule IDG (dzisiejszy news). Tak, Advert'games to przyszłość reklamy i dotarcia do klienta. Uważam jednak, w przeciwieństwie do Pana Jacka Jankowskiego z Ostrygi (drugi materiał wideo), że gra flash wcale nie musi być krótka, a jej termin realizacji i koszty "o jedno zero mniejsze" od zwykłej gry.

Dzisiejsze komputery są coraz szybsze, wirtualna maszyna flash (np. w postaci pluginu Twojej przeglądarki) także jest coraz doskonalsza. Sam system przekazywania danych (i upgrade'owania pluginów) prostszy i mniej konfliktowy niż w przypadku dużych systemów javy czy też starszego brata flasza - directora (plugin shockwave, pliki *.dcr). Myślę, że już na przestrzeni paru miesięcy zobaczymy gry flaszowe, których skomplikowanie i czas przejścia będzie liczony nie w godzinach, a dniach, czy też tygodniach.

FlashFactory PL właśnie zajmuje się właśnie takimi grami - które pozwalają naszym klientom reklamować swoje produkty lub też produkty ich klientów - od prościutkich gier logicznych, po skomplikowane systemy gier fabularnych. Zapraszam do współpracy :)

Komentarze (0)

Najnowsze komentarze
2014-01-06 19:33
najlepszeprezenty.com.pl:
Flash After Party czyli o flashu w realu [EDIT]
pozdrowienia :)
2013-12-25 22:07
Powiększanie penisa:
Warto blogować ?
Trudno się z tym nie zgodzić, przez to, że są bardzo ogólne to także są bardzo trafne.
2013-12-08 22:47
ets2:
Warto blogować ?
Wartościowych blogów jest na naprawdę mało, sam staram się coś stworzyć a czy wyjdzie to się[...]
O mnie
MaW: flash, gry i cała reszta
Po prostu flashmaniak.